Jégautóban akkumulátor lenni jégakku?
2014. január 21. írta: Curiocity

Jégautóban akkumulátor lenni jégakku?

Kanadában a hideg könnyen az ember agyára megy. Ilyenkor néhányan képesek újraértelmezni a jég-akku fogalmát és építeni köré egy valódi jégautót. Ami még működik is!

jegpancelos.jpg

Kényelmes világunkban, ahol minden technológia varázslóval támogatottan működik, minden alkatrész intelligens és legfőképpen gondozásmentes, az akkumulátorról csak akkor veszünk tudomást, ha lemerül, vagy tönkre megy. Mit csinál ilyenkor az egyszeri autós? Bemegy a legközelebbi szuper vagy hipermarketbe, válogatósabbak autósboltba, és megveszi a legolcsóbb autójába való akkumulátort, letudva a problémát újabb néhány évre.

De vajon hogyan lehet eladni egy olyan akkumulátort, amely azt állítja magáról, hogy akár -40 Celsius fokon is képes beindítani a motort?

Egy kanadai barkács áruház lánc, ahelyett, hogy valami bárgyú "-40 fok, -40%" akcióval fagyasztotta volna vásárlói arcára mosolyt, inkább különös reklámot eszelt ki a népszerűsítésére. A nem kevesebb, mint -49 Celsius fokra hűtött akkumulátort egy külön erre a célra épített kisteherautóba rakták bele, amelynek a teljes karosszériája jégből készült,hogy ezzel furikázva a kanadai kisváros utcáin bizonyítsák az akkumulátor természetfeletti képességeit.

Mi ebben a pláne?

Túl azon a 8 tonna (!) jégen, amit szorgos kezek alapos műgonddal a kisteherautó alvázára építettek, leginkább két dolog. Az egyik, hogy a motor beindítás után ne olvassza le pillanatok alatt a jégkarosszériát. A másik, hogy a -49 Celsius fokra hűtött akkumulátor tényleg elindítsa a motort.

Nos, az alábbi videó bejátszásból megtudhatjuk, sikerült-e.

Komolyabban végiggondolva persze könnyen rájöhetünk, hogy a jégbe zárt motor és akkumulátor egyáltalán nem jelent komolyabb viszontagságot a Kanadában igencsak gyakori mínusz 20 fokban, 100 km/h-ás sebességgel száguldó autónál. Révén, hogy a jég, amit az eszkimók is előszeretettel használnak jégkunyhóikhoz, sokkal jobb hőszigetelő, mint az autó karosszériájának szokásos acélváza.

Különben is kinek kell a mediterrán télbe -40 Celsius fokot bíró akkumulátor? Engem személy szerint amúgy is jobban érdekel, hogy vajon mit fognak kieszelni a gumiabroncs gyártók és forgalmazók az enyhe telekben szükségtelenné váló téli gumik reklámozásához.

A bejegyzés trackback címe:

https://curiocity.blog.hu/api/trackback/id/tr715773647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.